Domarpresentation

Årets andra agilitydomare är Emma Broberg. Vi tackar så mycket för att Emma åtar sig uppdraget, nedan följer en presentation.

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

Emma heter jag och är 30 år ung. Till vardags arbetar jag på en skola i Uppsala som fritidspedagog.

Har tränat och tävlat agility i snart 11 år och det hela började 2005 med en jack russell vid namn Lillian. Vi kom upp i klass 3 och tävlade två SM i lag innan hon blev pensionerad pga skada. Hund nr 2 blev också en jack russell, Kei, som även hon fick tävla SM i lag innan pensionen. Numera har jag två border collies Fri och Ix som jag tävlar med.

Jag har egentligen alltid velat bli domare då jag alltid gillat att rita banor och hösten 2014 gick jag domarutbildningen och blev klar domare 2015. Jag gillar banor med mycket flyt där förarna får jobba lite extra för att hinna med.

Ska bli jättekul att döma USM och se alla  unga agilityförare.

20160619_125300

Kommentera

