Presentation, tävlingsledare – agility

Här kommer en presentation av dem två personer som tackat ja till att vara tävlingsledare för agilityn under USM. Stort tack!

Anette Björkvall
Jag och min sheltie Hampus har tävlat i agility i ungefär sex år.  Vi bor i Täby utanför unnamedStockholm. När jag inte tävlar och tränar hund så är jag lärare på mellanstadiet.
Jag har nyss skaffat en liten valp som heter Frazze. Han är också en sheltie, och det ska bli härligt att träna upp honom från grunden och se hur långt vi kan komma tillsammans.

Det roligaste med att vara tävlingsledare är att kunna anordna trevliga tävlingar som flyter på så bra som möjligt, och där alla som deltar kan fokusera på sin hund och sin prestation.
Jag tycker också att det är roligt att kunna hjälpa till att lösa problem som uppstår och att svara på frågor om allt som rör tävlande.

Jag ser fram emot att få vara tävlingsledare i ungdoms SM framförallt för att få se många duktiga unga förare som är entusiastiska och kommer på nya lösningar i sin handling.

Yessica Björkvall
Jag heter Yessica Björkvall och är 27år. Har tävlat agility sen 2008. Började med min DSC_1702dåvarande briard Sting, vi tog oss upp i klass 3 både i hopp och agility och tävlade även en mängd andra grenar. I dagsläget tränar och tävlar jag en border collie i klass 2 och min kompis briard i klass 1 (ingen av dessa är mina alltså). Väldigt kul att kunna få fortsätta med agilityn då min egna hund (också briard) inte klarar stressen med agility.

Det känns kul att få hänga med på Ungdoms-SM och glädjen som brukar vara där. Så synd att man blivit för gammal för att delta själv. Jag var med och arrangerade U-SM i Uppsala 2014, och det var roligt! Kul att kunna hjälpa till nu också. 🙂

Lycka till alla tävlanden!

Kommentera

