Domarpresentation

En av årets agilitydomare är Michaela Jansson. Vi vill tacka så hemskt mycket för att Michaela åtar sig uppdraget, nedan följer en presentation.

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

Michaela heter jag och är 32 år, till vardags när jag inte viftar med armarna på planen eller tävlar arbetar jag i en Maxibutik.

Jag är inne på mitt sextonde år som agilitytävlande. Karriären startades upp tillsammans med mellanpudeln Alpha. Har stått på startlinjen på SM sedan 2001. Med Alpha deltog jag även på VM, NM 2005. Har även hunnit tävla tillsammans med Amerikansk cockern Gloria och aussien Lava som idag är en glad 13 årig pensionär.
Tävlar idag aktivt tillsammans med min mellanpudel Yxa, bordercollien Vivi som jag även kommer tävla EO och NM med i sommar sen har jag nytillskottet Rätta som även hon är en bordercollie.

Har länge velat bli domare då jag alltid gillat att rita banor, men först 2014 blev det av att jag gick utbildningen. Tycker det är riktigt roligt att rita banor med flyt i, handling som gynnar dem med god grundträning.

Ska bli riktigt roligt att döma U-SM och se alla nya unga förare som är på uppgång inom sporten.

IMG_4267.JPG

Kommentera

